Verhuizen

Je gaat verhuizen! Een drukke periode breekt voor je aan. Spullen die je niet meer nodig hebt kunnen weg. En de rest kan worden ingepakt in dozen. Klaar voor een plek in jouw nieuwe woning. Jouw huidige woning laat je natuurlijk prima achter voor de nieuwe bewoner. Maar hoe is dat? En wat moet je nog allemaal doen? Op deze pagina vind je alle informatie die je nodig hebt. Via een handig stappenplan en een checklist loodsen wij je door je verhuisperiode heen.

  1. De huur opzeggen

    Verhuizen begint met het opzeggen van de huur. Dat kan op verschillende manieren.

    Klantportaal
    De gemakkelijkste is ons klantportaal. Daarin hebben wij immers je gegevens al ingevuld.

    Formulieren
    Heb je nog geen account voor dit portaal? Gebruik dan het formulier voor huuropzegging.

    Lukt het niet digitaal? Neem dan contact op met ons serviceteam
    Zij zorgen er dan voor dat je een formulier per post of e-mail krijgt toegestuurd. Jij stuurt daarna de door jou ingevulde formulieren voorzien van handtekening(en) en de gevraagde bijlagen naar ons terug. Dat kan per post via postbus 400, 6040 AK Roermond of per mail via [email protected].

    De opzegtermijn is minimaal één maand
    Je kunt je huur elke dag van een kalendermaand opzeggen. Behalve op een zaterdag, zondag of algemeen erkende feestdag. In dat geval zeg je de huur op op de eerstvolgende werkdag erna. De opzegtermijn gaat in op de datum dat wij de huuropzegging ontvangen.

  2. Vooropname

    Nadat je ons hebt laten weten dat je de huur wilt beëindigen krijg je binnen enkele dagen een brief van ons. Daarin bevestigen wij de huuropzegging en geven we ook aan wanneer een van onze technisch beheerders bij je thuis komt om de woning te bekijken. De eerste keer dat onze technisch beheerder langskomt, maken jullie samen afspraken over de manier waarop je de woning straks achterlaat. Dat noemen wij de vooropname.

  3. Eindopname

    De opvolgafspraak met onze technisch beheerder noemen wij de eindopname of eindcontrole. Tijdens de eindcontrole lopen jullie samen na of de afspraken die jullie hebben gemaakt, zijn nagekomen. 

  4. Financiële zaken

    Ongeveer een maand na de beëindiging van de huurovereenkomst krijg je de eindafrekening. Hierin worden de bedragen verrekend die je eventueel nog van ons tegoed hebt of die je misschien nog aan ons moet betalen. Geef daarom altijd je nieuwe adres aan ons door. Dan kunnen we je ook na de verhuizing nog bereiken.

De verhuizen checklist

Als je gaat verhuizen moet je aan van alles en nog wat denken. Door alle drukte kan het zomaar gebeuren dat je iets vergeet. Daarom nog een checklist als geheugensteuntje.

Denk aan:

  • afmelding/aanmelding energieleverancier
  • verhuizing telefoon/internetaansluiting
  • afmelding waterleidingmaatschappij
  • melding verhuizing bij gemeente
  • wijziging persoonlijke verzekeringen zoals inboedelverzekering
  • opnemen van alle meterstanden
  • wijziging doorgeven aan de Belastingdienst in verband met huurtoeslag
  • Ben je lid van de huurdersvereniging (HWZ)? Zeg dit lidmaatschap dan apart op bij de HWZ zelf. Dit lidmaatschap eindigt niet automatisch als de huurovereenkomst eindigt

Nog meer informatie en tips over verhuizen vind je ook in onze brochure verhuizen zonder zorgen