Ik ben uitgenodigd voor een gesprek. Wat moet ik meenemen?

Als je een woning aangeboden hebt gekregen, nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor. We nemen dan een aantal persoonlijke gegevens met je door. Het is belangrijk dat je de hierna genoemde gegevens bij je hebt van jezelf, je eventuele partner en eventuele andere bewoners. Heb je de gegevens niet bij je? Dan kunnen we het gesprek helaas niet aangaan en kom je niet meer in aanmerking voor de woning. De gegevens die je nodig hebt, zijn als volgt: 

1. Gegevens over je inkomen:

  • de meest recente inkomensverklaring of de meest recente definitieve aanslag inkomstenbelasting. Een inkomensverklaring kun je gratis telefonisch aanvragen via de Belastingdienst (0800 0543) of je kunt een pdf van de inkomensverklaring downloaden door in te loggen op mijn.belastingdienst.nl (hiervoor is een digID vereist).
  • de drie laatste loonstrookjes en/of uitkeringsspecificatie(s)
  • actuele pensioenspecificatie (als dit van toepassing is)
  • actueel alimentatieoverzicht (als dit van toepassing is)
  • als je onder bewind staat neem je een bewijs hiervan mee

2. Verhuurdersverklaring

Als je nu ook huurt of in het verleden hebt gehuurd, neem dan de ingevulde en ondertekende verhuurdersverklaring mee.

3. Geldig legitimatiebewijs
Neem een geldig legitimatiebewijs mee van alle meeverhuizende personen, ook van inwonende kinderen. Dit kan zijn een paspoort of verblijfsvergunning, identiteitskaart of rijbewijs.

4. Uittreksel van de basisadministratie (adressenoverzicht)
Dit kun je opvragen bij de gemeente, voor jezelf én (eventuele) partner. Je kunt ook via www.mijnoverheid.nl een uittreksel van de basisadministratie opvragen door met je DigiD in te loggen.