Testimonial

"Het begint met een eerste betalingsherinnering. Dan volgt na 2 weken de tweede herinnering. In die tweede brief staat ook een lijst van hulpverleningsinstanties. Wij weten dan al dat er iets aan de hand is. De huur is een grote kostenpost. Vaak begin je met het niet betalen van kleine bedragen. Als je dan op een punt komt dat je de huur niet meer betaalt dan weet je gewoon dat er problemen zijn. Dan ga ik graag op huisbezoek of ik nodig de klant uit op kantoor. Om te zien wat er speelt. Ik houd van persoonlijk contact. Daarna schakelen we de gemeente in. Die kan de juiste hulp opstarten. Wij doen er alles aan om te voorkomen dat er achterstand ontstaat. Dat is mooi werk."

Vaak zijn mensen opgelucht. De schaamte van iets niet kunnen betalen is heel groot. Als wij dan aanbieden om samen hulp te zoeken dan vinden mensen dat heel fijn. Je kunt er niet altijd iets aan doen. Maar we zijn er voor ze. En nee, het zijn niet altijd de leukste gesprekken, maar het is ons doel om te voorkomen dat mensen uit huis gezet worden."

Manon Reumkens - medewerker team Incasso